Thursday, 20 March 2014

KESAN KEKURANGAN PROTEIN DAN CARA MENGATASINYA

"Rase lemah-lemah la badan aku ni"
" Adusss  asal la bekas jerawat ni xmau hilang.. Dah hitam dah, x comel la macam ni.."
"Eh makin banyak plak rambut aku ni gugur"
"Mmmm....kusam je kulit muka aku ni, kena buat something nih"

Haaaa pernah x terkeluar ayat-ayat ni dari mulut korang atau korang terdengar keluh kesah kawan-kawan korang mengadu pasal perkara-perkara macam kat atas ni? Pernah?
Kalau pernahh...itu maknanye badan korang memang sah kurang protein.
Bukan tu jer tau risiko yang akan terjadi kalau kurang protein dalam tubuh kita ni...banyak lagi...
Antaranya...secara umum la heh..Kalau badan kita ni kekurangan protein..

1)     Kurang darah atau kurangnya oksigen dalam darah
2)     Kolestrol tinggi
3)     Sakit buah pinggang
4)     Penyakit Hati
5)     Tekanan darah rendah
6)     Kandungan gula dalam darah rendah
7)     Fungsi saraf tak stabil
8)     Ulser perut atau usus
9)     Luka lambat sembuh
10)   Pengaliran darah x lancar
11)   Penglihatan kurang baik
12)   Badan mengeletar, letih, lesu dan lemah
13)   Terencat akal
14)   Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan penyakit

Banyak eik..takut eik...haaaa kena la makan banyak protein lepas ni kan.

-pinjam pakcik Google-

Kalau x larat nak makan semua-semua protein yang macam kat atas ni, ape kata korang tukar kepada cara paling mudah untuk korang dapat sumber protein yang baik, dan mencukupi untuk tubuh korang semua.


Jom amik ESP mulai harini. sebabnya ESP Shaklee ni, 

#Dapat memberikan tenaga yang berpanjangan dan dapat membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu dalam tubuh yang telah rosak.

#Tidak mengandungi kolestrol dan laktosa.

#Mengandungi 9 asid amino yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita.

#Tidak mengandungi perisa tiruan, pewarna, dan bahan pengawet.

#dan yang paling best, 1 hidangan ESP bersamaan 2 kaliganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kaliganda susu tau...

Mane nak dapat khasiat macam ni lagi..semestinya ESP Shaklee la kan :)








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...