Thursday, 10 April 2014

KENAPA KITA MEMERLUKAN SUPLEMEN?

Nak cerita kat uolls pasal pentingnya kita amik suplemen seawal mungkin. Ok, ni bukan membebel k, ni Cikli nak uolls sedar betapa pentingnya suplemen untuk kesihatan. Bukan la kata suplemen ni wajib kena makan. At least kita protect diri kitakan, sebelum penyakit menyinggah. Sebab sekarang ni macam-macam penyakit ade, puncanya pemakanan kita, udara yang tak berapa nak sihat sekarang ni kan dan macam-macam faktor lagi lah.

Ok kalau uolls nak tau kenapa kita semua ni perlukan suplemen, jom sesama kita bace point-point kat bawah ni:
  • Sebab tubuh kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang diperolehi daripada makanan. Vitamin dari pemakanan kita tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti penuaan.
  • Buah-buahan dan sayuran yang kita makan mungkin tercemar, penggunaan baja sintetik, dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran.
  • Zat-zat makan mudah hilang semasa proses pengankutan, penyimpanan dan penyediaan.
  • Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibiotik.
  • Amalan diet yang tidak sihat seperti pengambilan kafein berlebihan, lemak, kolestrol, gula dan garam telah mengurangkan simpanan mineral dan menggangu penyerapan mineral.
  • Gaya hidup masakini dengan kehidupan yang mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.
  • Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar makanan segera yang tinggi kandungan MSG merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.
  • Persekitaran yang tercemar dan imunisasi yang lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan diri mudah dihidapi penyakit.
Haaa semua tu memang berlaku kat diri kita kan. Biasanya golongan muda jarang nak makan suplemen ni...bila umur dah 30 tahun dan keatas, bila badan mula terasa ketidakselesaan baru tercari-cari suplemen yang sesuai dengan kita. Sebab Cikli pun dah merasai fasa tu hihihi, pengalaman sendiri kata orang tu . Kalau uolls nak pilih suplemen, makesure suplemen yang uolls pilih tu, betul-betul berbaloi dengan wang ringgit yang uolls laburkan k. Kaji dan bandingkan dulu kandungan, kelebihan dan perbezaan suplemen yang uolls nak pilih tu dengan suplemen-suplemen daripada jenama lain. Untuk diri Cikli dan family, semestinya Cikli pilih Shaklee la kan http://matcuoi.com . Sebab dijamin 100% Selamat, Berkesan & Semulajadi.

So, kepada uolls yang masih mencari suplemen untuk diri uolls dan keluarga, pilih la dengan bijak. Kalau uolls nak try Shaklee, jangan segan-segan nak call atau Whatsapp Cikli k.










Suhaili @ Cikli
012-7995435
ID 1075577

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...