Wednesday, 21 May 2014

SUSTAINED RELEASE VITA C SHAKLEE


Uolls nak tau tak, fungsi vitamin C di dalam tubuh manusia  sebagai apa?? 
  • Anti oksida
  • Melawan kanser
  • Merangsang formasi kolagen
  • Meningkatkan daya tahanan penyakit
  • Mempercepatkan luka sembuh
  • Mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku dan hidung berdarah
Itu antaranya fungsi-fungsi vitamin C di dalam tubuh manusia. Nak dapat Vitamin C ni, banyak sumber-sumber makanan yang ade vitamin C tau. Biasa yang kita tahu buah oren la kan. Cer try tengok sumber-sumber lain macam kat gambar ni..


Haaaa banyak kan...kebanyakkannya dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Tapi ramai antara kita ni jarang makan buah dan sayur. Macam cikli pun jarang makan buah dan sayur gak...makan tu makan la tapi maybe tak dapat menampung keperluan vitamin C yang badan kita perlukan. 

So, sebagai alternatif, macam Cikli makan Sustained Release Vit C by Shaklee. Kompom-kompom setiap hari badan Cikli dapat cukup Vitamin C. Uolls pun kalau yang tak berapa rajin nak makan buah ngan sayur tu boleh jugak makan Vita C Shaklee ni. Sebab Vita C Shaklee tak sama macam kebanyakkan Vitamin C yang ade kat pasaran tau. 

Apa yang specialnya Vita C Shaklee ni kalau nak dibandingkan dengan vitamin C jenama lain, 
"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikan telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin C Shaklee ( di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal  di dalam plasma darah kita selama 24 jam. setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavoid, diestrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Maanfaat Utama Sustained Release Vita C:
  1. Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, gusi, tisu, ragka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu melambatkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.
  2. Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah,lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  3. Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang sel bakteria dan kuman,mengukuhkan sistem imun, mengurangkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
  4. Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  5. Mencantikkan Kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan penyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah pennyebab utama kejadian jeragat.
  6. Memperbaiki Imsonia - Ia memperbaiki imsonia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan
  7. Mengekalkan Kolestrol Sihat - Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus,menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
Untuk info tambahan bagi uolls,
  • 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C dalam tubuh
  • Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C
  • Konstraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak
  • Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit birit
Sebab tu badan kita memerlukan vitamin C setiap hari, sebab badan manusia tidak mampu menghasilkan vitamin C sendiri. Kena makan buah-buhan atau cara yang paling senang makan Sustained Release Vita C Shaklee ni. Vitamin C ni juga tidak memberi kesan toksik kat badan uolls pun.

Untuk pertanyaan atau tempahan uolls macam biasa boleh contact Cikli k. 










Suhaili @ Cikli
012-7995435
SID 1075577

 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...