Monday, 19 May 2014

TENTANG KOLAGEN

Biasa dengar orang duk sebut  kolagen..kolagen kan...tapi tahu ke ape itu kolagen? Apa fungsi kolagen?

Haaa yang cintakan dengan kecantikan memang tahu la kolagen ni...Tapi yang sebenarnya, kolagen ni bukan sekadar untuk cantik yer, kolagen ni sangat la penting pada tubuh kita. Sebab dengan kolagen ni la yang menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan, kekenyalan kulit dan tisu badan. Dan kolagen ni jugak terdapat  pada kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut,kuku), tulang, tendon, eh boleh dikatakan seluruh tubuh kita ni semua memang memerlukan kolagen la. Article ni memang sangat membantu kalau uolls nak tau pasal kolagen. Cikli pun baca kat situ :)


dan yang paling tak sangka, kat artikel tu ade tulis yang " Kolagen ikan dihidrolisis adalah yang terulung". Wow sangat-sangat tak sangka. Kenapa tak sangka?? Sebab Kolagen Shaklee pun berasaskan ikan jugak.
http://matcuoi.com


Apa bezanya Kolagen Shaklee ni dengan kolagen-kolagen jenama lain??

Kolagen Shaklee ni merupakan suplemen kolagen yang unggul kerana ia mengandungi 4,000mg Kolagen RSS(Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diestrak dari sisik ikan merah.  Kolagen Shaklee ni juga sangat rendah dalam berat molekularnya tau..sekitar 1,000 Dalton (berat molekular disukat dalam Dalton)je. So ianya sangat la mudah diserap oleh tubuh kita dan dapat membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camelia Japonica, Kolagen ikan, estrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam ke luar.

Manfaat utama kolagen Shaklee
  • Semakin bertambah umur kita, kolagen di dalam tubuh kita akan semakin berkurangan. Untuk pengetahuan uolls, umur bukan satu-satunya faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam badan kita tau. Kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas diudara, air dan nutrisi, merokok dan lain-lain juga. So, Kolagen Shaklee ni mampu membantu kulit uolls mengekalkan elastisiti semulajadi dan   memperlahankan kehadiran kedut-kedut.
  • Tampak Lebih Muda.
  • Kolagen bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini kan mengurangkan parut.
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan.
  • Membantu mengurangkan sakit disendi-sendi.
  • Baik untuk mata kerana kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • memastikan otak sentiasa sihat. Sel Glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik apabila uolls semakin menua.

Banyak jugak testimoni-testimoni yang berjaya after minum kolagen Shaklee ni tau..Uolls boleh tengok di antaranya la yer ..





Nak raya ni, jom reramai borong kolagen Shaklee. Tak nak ke nanti raya kulit uolls glowing-glowing. eh Cikli plak yang rase teruja nak makan kolagen Shaklee ni hihihi..

Hah jangan konfius-konfius lagi nak pilih kolagen mana yang terbaik...Kolagen Shaklee sah-sah yang unggul kan. Call atau whatsapp Cikli k, kalu uolls teruja nak cuba Kolagen Shaklee ni http://matcuoi.com 




Suhaili @ Cikli
012-7995435
SID 1075577
FB : Cik Li
Pages FB : Health & Happiness








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...