Monday, 19 May 2014

VITA E COMPLEX

Ape pentingnya Vitamin E untuk tubuh manusia yer??  Ramai yang tahu tubuh manusia memerlukan macam-macam vitamin untuk kekal sihat. Tapi tak ramai yang tahu fungsi setiap vitamin-vitamin tu, betul tak??

Macam Vitamin E ni, tubuh manusia memerlukannya sebagai anti-oksida, mengekalkan kepejalan kulit, untuk kulit berseri,melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, artritis, baik untuk sistem produktif lelaki serta mengurangkan kesan parut.


Untuk VITA E COMPLEX Shaklee ni, ramai mengelarkannya Vitamin Cantik dan Vitamin Cinta...wahhhh teruja tak uolls??


Vita E ni diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan Vitamin E, diestrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fsiologi dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E (alpha, beta, gama delta). Yang bestnya Vita E Complex Shaklee ni adalah Vitamin E yang paling LENGKAP dipasaran.

Mengandungi 10mg Selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Merupakan penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadminum dan mengukuhkan anti oksidan dan melindungi retina.

Kelebihan yang terdapat dalam Vita E Complex ni:
  1. Melindungi Jantung : Pengambilan 800IU setiap hari Vitamin E akan menjamin kesihatan jantung kerana ia akan melindungi sel darah merah daripada pengasidan lipid, meningkatkan koleterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat kedingding arteri, menghalang anemia hemolitik, dan penyakit jantung.
  2. Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif : Kajian pada tahun 1924, mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E setiap hari mampu meningkatkan bilangan sperma mereka.
  3. Anti-Penuaan : 1 kapsul Vita E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Juga mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
  4. Anti -Oksidan yang Kuat : Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, megukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. ia juga memperbaiki masalah oksidasi-katarak dan masalah penglihatan.
  5. Kelestarian Tenaga : Meningkatkan kalestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih
  6. Memperbaiki Arthritis : Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.
  7. Menghalang Keguguran : Merawat musculus pectroralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom monopous seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.
  8. Memperbaiki Parut : Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada kulit untuk mengurangkan kesan parut.
* Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan ACE(beta carotene, Vitamin C dan Vitamin E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidai dalam melawan radikal bebas.

So kena tanya ni, uolls semua cukup tak pengambilan Vitamin E 400IU setiap hari? Untuk dapat 400IU vitamin E, uolls perlu makan semua ni tau..

>> 1kg biji gandum (mana nak dapat tu??)
>> 500ml minyak Sunflower (alamak boleh ke telan minyak gitu jer??)
>> 8kg bayam (ayarkkk...makan sikit bayam pun susah)
>> 500g badam (boleh buat kudapan nih)

Alah...tak payah la susah-susahkan diri...Shaklee dah senangkan uolls dah, kajian dah dibuat dan diyakini selamat lagi. Vitamin E paling LENGKAP  kat pasaran tau.http://matcuoi.com
Nak kulit cantik glowing-glowing, nak jantung sihat, nak hangatkan cinta suami isteri meh calling-calling atau whatsapp Cikli k.










Suhaili @ Cikli
012-7995435
SID 1075577












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...