Monday, 7 July 2014

VIVIX SUPPLEMEN KESIHATAN MENYELURUH



VIVIX: Bantu Lambat Penuaan
===================


Jenama produk kesihatan terkenal Shaklee memperkenalkan minuman kesihatan Vivix Botanical Beverage Mix yang menghimpunkan semua kebaikan tumbuhan berkenaan.Malah ia adalah produk terlaris dengan jualan sejuta botol sejak tahun pertama diperkenalkan di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada.

Menurut Ketua Pegawai Saintis Shaklee Corporation Amerika Syarikat, Dr Carsten R Smidt, Vivix adalah kuasa baru menghalang proses penuaan wajah.Kandungan anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum terbukti membantu untuk melawan penyakit serta melambatkan proses penuaan. "Kajian yang dijalankan membuktikan kandungan dalam tumbuh-tumbuhan terutama anggur muskat memberi tindak balas melawan agen penuaan. "Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah. 
Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)," katanya. Menurut Carsten, Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan.Katanya, Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain.

Sumber: Harian Metro


Mungkin ade segelintir dari kita yang kurang gemar makan banyak-banyak supplemen kan. Nak-nak yang jenis kapsul dan tablet. Tapi itu bukan lah alasan yang logik untuk uolls siksa dan biarkan diri uolls tu kekurangan nutrien. Sepatutnya kena cari satu alternatif supplemen yang boleh bagi uolls nutrien yang mencukupi dengan satu supplemen. Walaupun  badan nampak sihat, tak ade sebarang penyakit, itu tak bermakna uolls tak payah ambil supplemen yer...hakikatnya semakin umur kita meningkat, sebenarnya semakin banyak nutrien dalam badan kita berkurangan.

Kesannya mungkin tak akan uolls rasai sekarang, tapi bila usia sudah menjangkau 40 tahun, pelbagai masalah akan timbul bila kita tidak memberikan nutrien yang secukupnya semasa muda.

Kan ade ayat azimat " Mencegah lebih baik daripada mengubati". Inilah maknanya, time sebelum sakit ni lah kita perlu makan supplemen untuk mengelakkan badan kita menjemput penyakit-penyakit yang kita TAK NAK singgah ke tubuh kita bila usia meningkat nanti.

Untuk supplemen Shaklee, suka Cikli nak bagitahu kat sini, yang Vivix sangat-sangat la sesuai untuk orang yang tak suka makan banyak-banyak supplemen. 

Tahu tak uolls yang VIVIX Shaklee ni mampu membaiki sel-sel DNA tubuh?
Ini kerana Vivix ni kaya dengan Resveratrol malahan lagi hebat dari Resvratrol itu sendiri. Macam mana tu eik?? Jom kita kenal dulu apa itu Resveratrol tu.




Apa Itu Resveratrol

Resveratrol merupakan sejenis Anti-Oksida yang terdapat dalam buah anggur yang mana Anti-Oksida ini sangat penting untuk mengelakkan sel badan daripada ‘berkarat’.
Mengikut kajial klinikal, Resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Radikal bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil disebabkan pencemaran, cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan. Ianya boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuk kanser dan sakit jantung.
Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.


Dengan gaya hidup, persekitaran dan pemakanan kita sekarang ni, tak mustahil badan kita ni banyak menyimpan toksin-toksin yang sangat tak elok untuk effect jangka panjang. Sebab tu kita ni memerlukan satu anti-oksidan yang boleh menyingkirkan toksin-toksin dalam badan kita ni. Baru la penyakit nak hinggap pun macam segan-segan gitu kan.

Apa lagi ramuan-ramuan ajaib yang terdapat dalam sebotol Vivix ini eik?? 

Untuk pengetahuan uolls, hasil daripada penyelidikan bertahun-tahun Syarikat Shaklee untuk memberikan supplemen yang terbaik untuk meningkatkan kualiti kesihatan manusia telah menghasilkan Vivix yang mampu menunjukkan impak kepada empat mekanisma penting penuaan pada tahap sellular. Boleh rujuk entri Cikli ni. 


Macam-macam kan khasiat dari empat ramuan istimewa Vivix ni. Semua dia cover. Sebab tu Cikli cakap, bagi sesiapa yang tak suka makan supplemen banyak-banyak tu, jangan ber alasan lagi sebab Vivix sangat sempurna sebagai supplemen tunggal. 

Menolong, membantu uolls semua menjaga dan memelihara :
>> Kesihatan Jantung
>> Kesihatan Otak
>> Kesihatan Sistem Imun
>> Kesihatan Sendi
>> Perlindungan Anti-Oksidan
>> Peningkatan tenaga pada tahap sellular
>> Kesihatan menyeluruh

Haaa banyak kan khasiat Vivix ni, memang Vivix dihasilkan khas untuk kita semua bagi mendapatkan   kesihatan yang menyeluruh. Jangan hanya pandang pada harga sebotol Vivix saja yer..tapi pandang pada khasiat yang uolls akan dapat bila minum Vivix. Apalah sangat harga sebotol Vivix tu kalau nak dibandingkan dengan kesihatan yang kita dapat sepanjang hayat kita. Bil Hospital pun lagi mahal dari harga sebotol Vivix ni kan. Jadi kita penentu pilihan kita.

Kalau uolls rase nak terus beli Vivix direct tanpa melalui Cikli, kot la malu kan nak wassap Cikli, uolls boleh terus buat oder kat link yang Cikli bagi kat bawah ni. Shaklee akan terus hantar depan pintu uolls. Cikli sekadar permudahkan urusan uolls jer. Kalau nak oder melalaui Cikli pun boleh juga. Macam biasa call/wassap kat no Cikli k.

Ilmu kesihatan yang baik elok dikongsi bersama untuk maanfaat bersama kan. Sama-sama sihat, sama-sama bahagia. Kan kesihatan itu kebahagiaan

Untuk oder terus, uolls beli kat sini k.

Untuk oder dengan Cikli,












Suhaili Masngun @ Cikli
ID 1075577
012-7995435









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...