Wednesday, 10 December 2014

GARLIC SEBAGAI ANTIBIOTIK SEMULAJADI



Assalammualaikum...

Hari ni Cikli nak share kebaikan GARLIC SHAKLEE pulak yer.


Sebenarnya bawang putih ni banyak sangat kelebihan dan khasiatnya. Mungkin rasa yang tak berapa nak sedap tu membuatkan tak ramai yang suka nak makan bawang putih kan. Macam Cikli sendiri pun, guna bawang putih dalam masakkan jer. Tapi kalau kita tengok orang cina, mereka menggunakan bawang putih dengan banyak sekali dalam masakan mereka. Sebabnya mungkin diorang tau khasiat yang terkandung dalam bawang putih tu untuk kesihatan. Macam kita ni dah terbiasa dengan momokan kalau makan bawang putih banyak-banyak nanti badan berbau kan hihihihi...Masak pun letak sebiji 2 je dalam masakan, buat tambah-tambah rasa gitu.

Tapi Shaklee memang perihatin dengan masalah-masalah orang macam Cikli n uolls semua ni. Shaklee memudahkan kita untuk memiliki kesihatan dengan mengeluarkan supplemen GARLIC yang memudahkan kita untuk makan bawang putih. So tak payah la kita nak makan sebiji-sebiji mentah bawang putih tu kan hihii..just telan je tablet GARLIC, memang memudahkan.

Ok sebelum Cikli bgtau kelebihan dan khasiat GARLIC SHAKLEE ni, jom kita baca dulu fakta-fakta perubatan mengenai khasiat bawang putih ni.








Haaaa banyakkan khasiat bawang putih ni. Sekarang jom kita tengok pulak keistimewaan dan kelebihan GARLIC SHAKLEE pulak yer.

PERBEZAAN GARLIC SHAKLEE

Dibuat darip bawang putih jenis premium, BEBAS RACUN PEROSAK dan ditanam secara ORGANIK di California, USA di waktu musim panas.

Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin
( Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung di dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, serta mempunyai sifat penyembuh) aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau bawang putih yang agak kuat. Kajian menunjukkan  perisa herbanya terhasil daripada kombinasi 2 estrak herba (Rosemary dan spearmint). Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesananya di dalam tubuh kita. Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg estrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas bawang putih.

KHASIAT UTAMA GARLIC SHAKLEE   
  1. Mengandungi Spearmint - Mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung.
  2. Antibiotik Yang Selamat dan Semulajadi -  Garlic antibiotik semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  3. Menghalang Alergi - Melawan penyakit berkait sistem imun  seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema, hepatitis.
  4. Mempertingkatkan Sistem Penghadaman - Fomula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H.Pylori dan menghalang ulser gastrik.
  5. Tekanan Darah Tinggi - Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet Garlic sehari akan menurunkan darah tinggi sebanyak 8 point.
  6. Detoksifikasi - Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, Plumbum dan Kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.
  7. Menurunkan Kolestrol - Menurunkan kolestrol , LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah; meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Mencegah Kanser - Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser - Nitrosamine.
  9. Menstabilkan Gula - Menolong menstabilkan gula di dalam darah.                                                                                                                                                            
Itu antara kelebihan dan khasiat GARLIC SHAKLEE. Pernah tak uolls terbaca ayat ni? 

BAHAYA PANADOL!!

"Doktor sendiri pun tidak mahu mengambil Panadol kalau mereka sakit kepala. Bahkan mereka beralih kepada pengubatan alternatif cina(dengan rempah2) atau mencari alternatif lain. Hal ini kerana panadol merupakan racun bagi tubuh dan membahayakan hati dan menurut para doktor, Panadol akan terhimpun dalam tubuh sekurang-kurangnya selama 5 tahun"

So ape alternatif kita untuk gantikan Panadol?? 

GARLIC SHAKLEE ni salah satu alternatif yang boleh uolls ambil untuk gantikan Panadol. Dijamin SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN.


Untuk dapatkan GARLIC ni, uolls boleh PM, Whatapps atau telefon Cikli terus yer :)











Cikli Masngun
ID 1075577
0127995435

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...