Wednesday, 11 February 2015

OSTEMATRIX SHAKLEE BUKAN SEKADAR KALSIUM


Tak semua orang boleh minum susu kan..tapi kalsium ni penting untuk tulang!! tak minum susu macam mana nak dapat kalsium yang cukup eik? 

Meh Cikli bagi penyelesaian untuk uolls yang memang tak minum susu. Ostematrix dari Shaklee ni bukan sekadar kalsium jer tau... dalam dia ade Magnesium dan Vitamin D sekali. Ini untuk membantu badan menyerap kalsium dari ostematrix ni dengan kadar yang maksimum. bagus kannn... siap bagi penolong lagi untuk badan kita serap kalsium. Bukan xder pil-pil kalsium kat luar sana selain Shaklee ni, tapi kebanyakkanya pil-pil kalsium tu tak terkandung sekali Magnesium dan Vitamin D ni, so kadar penyerapan kalsium tu tak berapa nak cantik la kata orang tu kan hihihihi...


 Jom kita baca secara detail lagi keistimewaan Ostematrix Shaklee ni .

Perbezaan Ostematrix Shaklee dengan jenama lain.

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Fomulanya unik sekali kerana diperbuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan Vitamin D, zinc, kuprum, magnes dan boron. Pentingnya nutrien-nutrien ni diambil bersama-sama adalah untuk memastikan badan mendapat kadar penyerapan terbaik serta menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan. 

Manfaat Utama Ostematrik
  • Menguatkan tulang- Kalsium menghalang osteporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia ( rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur lebih selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, bad mood, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak akan meringankan sakit ketika haid dan membantu melancarkan proses pembuangan.
  • Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkali dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga dapat menghalang obesiti diwaktu tua. Tambahan pula kalsium membatu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
  •  Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik
  • Vitamin D - Dinamakan sebagai vitamin D pada 1916 bila ia didapati mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan kadar penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vagetarian, mereka yang kurang terdedah kepada cahaya matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen vitamin D.
  • Magnesium - Merupakan ion positif nnombor 2 penting di dalam tubuh kita. Ianya mengalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus. Menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • Zinc, boron, maganes, kuprum - Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyususn enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan dan menghalang artritis.



Mudah kan, dalam satu botol, penuh kalsium yang sangat badan kita perlukan. Sayangi tulang kita sebelum jadi reput yer. Tak boleh minum susu bukan alasan yang membolehkan kita siksa badan kita pada masa hadapan nanti. Baik kita cegah sebelum sakit-sakit tulang singgah kat badan kita. 

_________________________________________________________________________________

Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh hubungi Cikli yer



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...