Monday, 30 March 2015

MEMILIH B COMPLEX YANG BAIK


Sebelum Cikli cerita kebaikan B-Complex Shaklee, jom kita tengok jadual kat atas ni. Nampak kan perbezaan antara B-Complex Shaklee dengan dua lagi jenama B-Complex yang femes kat farmasi-farmasi. 

Perbezaan Shaklee.

Para sainstis Shaklee sedaya upaya mencipta asid folik terbaik di dunia. Dan hasilnya mereka dah pun berjaya mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.

B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting Vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam badan. 

Vitamin B ni merupakan vitamin larut air, sebarang lebihan yang badan tak perlukan akan disingkirkan melalui sistem pencernaan kita. Sebab tu sangat penting kita ambil B-Complex setiap hari .

Khasiat B-Complex Shaklee
  • Menukar makanan kepada tenaga - Membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.
  • Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fugsi saraf , sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
  • Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  • Rambut beruban dan gugur - Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian / fokus.
  • Mencegah anemia - Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.
  • Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon atau ubat tahan sakit.
  • Mencegah perlcche - Dikenali juga sebagai rekahan mulut (mouth chilitis) mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.
  • Detoksifikasi - Meredakan alahan.
Sedikit pesanan untuk uolls semua, jangan nanti ade yang tersalah paham plak yerrr..

* B-Complex ada cara makan yang tersendiri. Silap-silap makan boleh membesar bagai juara hihihihi...oleh itu, dinasihatkan makan B-Complex SELEPAS MAKAN, jangan sebelum makan...sebabbb pengambilan B-Complex akan meningkatkan kadar metabolisma badan uolls dan akan menjadikan uolls rasa lapar jika diambil sebelum makan. 

_________________________________________________________________________________

Sebarang pertanyaan dan tempahan mengenai Shaklee boleh hubungi Cikli yer


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...