Wednesday, 1 April 2015

FULLTIME HOUSEWIFE a.k.a SURI RUMAH


Subhanallah...dulu kalau seseorang wanita tu cakap dia jadi suri rumah, macam tak ade klass je kan...tapi sekarang ni, Cikli rasa sebaliknya. Housewife sekarang tak macam housewife zaman mak-mak kita dah...Zaman dah berubah, teknologi dah canggih...housewife sekarang pun dah advance dah. Malah Cikli rasa ramai wanita yang berkerjaya bercita-cita nak jadi WAHM (Working At Home Mother) plak, termasuk la Cikli hihihihi.

Pada Cikli, nak jadi WAHM kena memerlukan persediaan dari segi mental dan fizikal. Nak-nak bagi wanita yang berkerjaya. Berbeza dengan wanita yang dah jadi fulltime housewife sejak mula berkahwin yer.. Untuk wanita yang bekerja, biasanya waktu cuti umum je ade kat rumah, dan ramai rasenya yang merasakan kerja kat opis pun tak sepenat kerja kat rumah betul tak? Memang fulltime housewife penat. Buktinya:-


Hahahhaha nampak klako kan katun ni, tapi hakikatnya apa yang digambarkan dalam katun ni memang sangat-sangat tepat. Kalau dapat suami yang ringan tulang memang bertuah la si isteri. Kalau dapat suami yang kurang rajin, macam ni la gamaknya. Apa pun kena tetap bersyukur kerana Allah tu kan lebih mengetahui mana yang terbaik untuk hambanya. Betul kan.

Kalau la ibu sakit alamatnya tergendala la semua kerja-kerja rumah. Tapi wanita ni memang diciptakan oleh Allah sebagai makhluk yang kuat. Dalam sakit-sakit atau demam-demam pun Cikli kompom mesti akan gagahkan jugak bangun untuk buat kerja rumah. Siapkan apa yang patut untuk anak-anak dan suami. Tak banyak sikit pun mesti. Betul kan??


So Cikli cadangkan pada para suami yang baik hati, apa lah salahnya sesekali hargai pengorbanan isteri dengan hadiahkan suplemen-suplemen ni untuk kesihatan mereka. Cik abang pun boleh makan sekali, so satu keluarga boleh sihat insyallah.

Sebab apa Cikli cadangkan suplemen ni, sebab memang satu keperluan seorang housewife untuk mengambil supplemen, nak-nak kalau yang dah masuk umur 30-an. Kalsium, hormon, kolagen dalam badan semua dah semakin menyusut. Kang kalau tak cantik, tak sihat suami kata tak pandai jaga badan pulak kan. Padahal tugas seorang isteri ni memang tak terhingga banyak dan penatnya kalau nak diceritakan. Makan pun mana yang sempat je kan, mana nak dapat semua zat-zat yang badan kita orang perempuan ni perlukan. So sebagai jalan penyelesaianya makanlah supplemen. Pastikan jugak supplemen yang kita ambil supplemen yang SELAMAT, ada kelulusan KKM. Jangan main makan je sebarangan supplemen, takut penyakit lain pulak datang.

Nasihat Cikli kepada semua, sila lah makan supplemen daripada SEKARANG!! Melainkan uolls boleh follow piramid makanan yang disyorkan, ok itu tak payah makan supplemen hihihihi...

Cikli cakap, sebab Cikli pun amalkan pengambilan supplemen ni dah setahun dan dah rasa perbezaan selepas dan sebelum ambil supplemen Shaklee ni. Sebab tu kalau boleh Cikli nak semua orang pun ambil berat pasal kesihatan dengan salah satu usaha iaitu makan supplemen. Tak rugi pun melabur sedikit duit untuk kesihatan keluarga sendiri.

Eh macam lari tajuk je kan cite ni hahahahha....takpe yang penting Cikli nak sampaikan sebenarnya,
* Jadi suri ruamh sepenuh masa ni bukan senang.
* Perlukan tenaga, tahap ketahanan mental dan fizikal yang tinggi.
* Kesihatan kena tip top.
* Emosi kena stabil (takde la nak marah anak ngan suami tak tentu pasal hihihihhh).

So nak dapatkan semua kat atas ni, tu yang Cikli suh makan supplemen, insyallah dengan pengamalan makan supplemen, badan sihat, emosi stabil, keluarga bahagia hihihihi...

_________________________________________________________________________________

Sebarang pertanyaan dan tempahan mengenai Shaklee boleh hubungi Cikli yer




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...