Wednesday, 1 April 2015

GLA UNTUK WANITA

GLA?? Ape nama penuh GLA eik? GLA adalah singkatan Gamma Linolenic Acid sebenarnya...Kalau nak sebut panjang-panjang tu mau tergulung-gulung lidah kan, so ringkasnya sebut je GLA, haaaa senang kan. 

Ni rupe GLA Shaklee yer :)

Apa perbezaan GLA Shaklee dengan GLA jenama lain yang jual kat farmasi? 

Biasanya kalau sebut supplemen wanita, kat farmasi mesti ramai yang cari  Evening Primerose Oil (EPO) kan. Berbezanya GLA Shaklee ni, GLA Shaklee diestrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA yang ada di dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. So bagus ke tak bagus GLA Shaklee ni, uolls tentukan la sendiri yer :). Selain tu juga, Shaklee mengestrak GLA dari borage yang ditanam secara organik ( Shaklee sentiasa SEMULAJADI) di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega -6. Ianya di gabungkan dengan minyak bunga matahari dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu badan.

Shaklee GLA Complex = The MOST NATURAL, the MOST EFFECTIVE natural ingredients

Kebihan dan Manfaat GLA Complex

Banyak sangat kalau nak cerita kelebihan GLA Complex Shaklee ni, tapi takpe Cikli tulis jugak la yer, untuk pengetahuan uolls semua :)
  • Herba tradisi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang barat kerana ianya boleh merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia estrogen dan testosteron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki sintom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan monopous - Memperbaiki keadaan monopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
  • Memperbaiki prostatomegaly - GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Menentang kanser - GLA adalah anti oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Menghalang komplikasi Diabetes - Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dan darah yang tinggi.
  • Memperbaiki inflamasi kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.
  • Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan - Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik. Ambil semasa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hyper.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.
  • Memperbaiki tekstur rambut - Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
  • Hyperaktif dan Autisma (ADD/AD HD) - Dibuktikan sercara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hyperaktif.


TESTIMONI GLA

Meh kita tengok pulak beberapa testimoni penggamal GLA ni :-

Testimoni masalah PERIOD

Testimoni masalah KESUBURAN



Testimoni masalah KULIT


* Sebenarnya GLA ni bukan untuk wanita sahaja tau, sebenarnya supplemen GLA sama pentingnya dengan asid amino yang mana, badan kita tak boleh nak menghasilkan secara terus malah kena diperolehi melalui makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, orang dewasa lelaki perempuan dan juga untuk orang selepas monopaus dan endropous (lelaki).


_________________________________________________________________________________

Sebarang pertanyaan dan tempahan mengenai Shaklee boleh hubungi Cikli yer






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...